meniu

companie

Astorium © 2022. Toate drepturile rezervate. Realizat de NetContrast

Campionatul Național ORC al Romaniei 2024: Aventură și Performanță pe Ape Deschise

Campionatul Național ORC al Romaniei: Aventură și Performanță pe Ape Deschise

 

Organizat de Yacht Club Sportiv Seanergya, Campionatul Național ORC al Romaniei a reunit pasionații de navigație din întreaga țară, oferind un cadru competitiv de excepție. Marina Life Harbour Limanu a oferit, la fel ca in ultimii ani, un suport esențial pentru desfășurarea evenimentului.Campionatul Național ORC al Romaniei este evenimentul în care pasiunea pentru navigație, strategiile bine puse la punct și adrenalina curselor se îmbină pentru a crea spectacol pe ape. În acest context, cursele se desfășoară departe de mal, acolo unde condițiile devin mult mai solicitante pentru echipaje și ambarcațiuni.

 

Structura competiției: vânt, valuri și strategie

Competiția de anul acesta a avut două etape. Prima etapă a început “în forță”, cu vânturi puternice care au făcut imposibilă desfășurarea curselor. Condițiile de navigație au fost dificile, iar echipajele, deși bine pregătite, au fost nevoite să se întoarcă în port.

Cea de-a doua etapă a adus un echilibru aparent: vântul a fost ideal în prima zi, dar a doua zi natura și-a schimbat atitudinea, oferind o liniște care a împiedicat din nou desfășurarea curselor.

 

Bărcile și clasele de competiție:

Aproximativ 40 de ambarcațiuni au concurat în cadrul a patru curse intense, împărțite în mai multe clase, în funcție de dimensiunea și tipul bărcilor:

  • A1 Racer: Bărcile rapide și performante din această categorie au oferit cele mai intense momente de competiție. Echipajele sunt extrem de bine pregătite, iar costurile pentru a pune la punct aceste bărci sunt considerabile. În această clasă, din patru curse, echipajul Lion’s Story, avându-l ca skipper pe Valentin Oeru,a câștigat trei, iar singura cursă pierdută de aceștia, clasându-se pe locul 3, a fost la doar 17 secunde distanță de lider, din cauza unei greșeli legate de lansarea unei vele

 

  • A2 Racer: Această clasă include, de asemenea, bărci rapide, dar ușor diferite ca performanță față de A1, de obicei datorită lungimii acestora. Pe prima pozitie s-a clasat echipajul Nitro, avandu-l ca skipper pe Alin Raciu.

 

  • B1 Cruisere Mari și B2 Cruisere Mici: Bărcile din aceste clase sunt mult mai permisive, fiind utilizate în special pentru plimbări de plăcere pe mare. Cele doua clase au fost castigate de echipajul Ostwind condus de Cristian Radulescu si respective de echipajul Adria condus de Ion Popescu.

 

  • Sportboats: O clasă formată din bărci mai mici, dar extrem de sportive, oferind spectacol și dinamism. Aceasta clasa a fost castigata de echipajul Cosa Nostra condus de Adrian Petcu.

 

  • O clasa speciala a fost formata din barci foarte apropiate, acelasi model constructive, mai exact Beneteau First 40.7. Aceasta clasa a fost castigate de echipajul Nemo, skipper George Ghituran.

 

O viziune de viitor: dezvoltarea unei noi clase

Valentin Oeru, sau Vali așa cum îl știe toată lumea, câștigătorul clasei A1 cu echipajul Lion’s Story, a obținut cel de-al șaselea titlu de Campion Național. Privind spre viitor, acesta a dezvăluit un plan ambițios: introducerea în România, începând cu anul 2025, a unei noi clase de competiție, One Design, clasă ce crește de câțiva ani la nivel european și mondial. Aceste bărci, de tip RS 21, sunt destinate echipajelor de 4-5 persoane, în funcție de greutatea acestora, fiind ușor de transportat și foarte potrivite pentru organizarea de competiții inclusiv pe lacuri.

 

Obiectivul? Popularizarea yachting-ului în România, nu doar printre profesioniști, ci și printre amatori, atrăgând sprijinul corporațiilor și companiilor care ar putea susține astfel de echipaje. Primele cinci bărci vor fi achiziționate cel mai probabil până la sfârșitul anului, două companii confirmând deja disponibilitatea lor de a sprijini proiectul, iar a cincea barcă fiind contractată chiar de Valentin Oeru.

 

Pe lângă locațiile tradiționale de navigație offshore, cum este Marea Neagră, aceste bărci ușor transportabile vor putea fi folosite și pe lacuri mai mici, precum Lacul Morii, Lacul Bicaz sau Vidraru, aducând acest sport mai aproape de oameni din toată țara.

 

Campionatul Național ORC este mai mult decât o simplă competiție – este o provocare în care natura și strategia se întâlnesc, iar echipajele trebuie să răspundă fiecărui val și fiecărui vânt. Pe măsură ce acest sport crește în România, viitorul pare plin de oportunități, fie că vorbim despre performanță la nivel internațional, fie despre atragerea unei noi generații de iubitori de yachting.